Η "πρΟΤΑση" για την αξιολόγηση.

Χαλάνδρι 11/10/2017

Αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί φίλοι

Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει το τελευταίο χρονικό διάστημα στην κοινωνία, με αφορμή την αξιολόγηση στο δημόσιο (νόμος 4489/2017), την απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ και τις συνέπειες που φέρνει για όσους προϊσταμένους, δεν θα αξιολογήσουν τους υφισταμένους τους (αρ.36 παρ.4). 

Η συντακτική ομάδα της "προΟΤΑσης" έχει συγκεκριμένη άποψη για το θέμα της αξιολόγησης. Πιστεύουμε ότι,   όσο διαρκούν τα μνημόνια, αξιολόγηση στο δημόσιο τομέα δεν θα πρέπει να γίνει. Η άρνησή μας δεν πηγάζει από το ότι είμαστε αντίθετοι στην αξιολόγηση ως μέσου και εργαλείου διοίκησης, αλλά επειδή πιστεύουμε ότι θα αποτελέσει εργαλείο που θα οδηγήσει σε συρρίκνωση του δημόσιου τομέα. Δηλαδή σε απολύσειςΕντύπωση μας προξενεί, γιατί ένα ζήτημα που αφορά την εσωτερική έννομη τάξη, τίθεται ως προϋπόθεση, για να κλείσει η Τρίτη αξιολόγηση της κυβέρνησης με την τρόικα...

Όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν περάσει τα τελευταία χρόνια έχουν ως στόχο την προετοιμασία του εδάφους για την επίτευξη του τελικού σκοπού που είναι η συρρίκνωση του δημόσιου τομέα. Δηλαδή οι περισσότερες υπηρεσίες να έχουν εκχωρηθεί στους ιδιώτες και κάποιες ελάχιστες να παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο. Ήδη η κοινωνία είναι προετοιμασμένη για αυτό, αφού η προπαγάνδα όλα αυτά τα χρόνια έχει δουλέψει (με ευθύνη και των συνδικαλιστικών παρατάξεων ) για την κατασυκοφάντηση των δημοσίων υπαλλήλων.

Πως μπορούμε να μιλάμε για αξιολόγηση σε ένα δημόσιο, όταν η λειτουργία του στηρίζεται στις ελαστικές σχέσεις εργασίας; Τα κενά των υπηρεσιών λόγω των αυξημένων συνταξιοδοτήσεων και του παγώματος , στην ουσία, των προσλήψεων τακτικού προσωπικού είναι τεράστια. 

Πώς θα είναι αποδοτικός ένας υπάλληλος που εργάζεται σε μια υποστελεχωμένη υπηρεσία; Χωρίς εργαλεία, μέσα και στοχοποιημένος, καθώς μας έχουν χρεώσει όλα τα δεινά που έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια. 

Πώς γίνεται οι υπάλληλοι των ΟΤΑ, με τις πάρα πολλές και διαφορετικές ειδικότητες (καθαριότητα, τεχνίτες, πράσινο, οικοδόμοι, νηπιαγωγοί, βρεφονηπιοκόμοι, κοινωνικές υπηρεσίες κ.α.) να έχουν το ίδιο έντυπο και να απαντούν σε γενικού περιεχομένου ερωτήσεις με τον υπάλληλο ενός υπουργείου; Μάλιστα ο ίδιος ο υπουργός έχει δεχθεί ότι η στοχοθεσία και οι ολομέλειες τμημάτων που προβλέπει ο ν. 4369/16 δεν μπορεί να εφαρμοστεί στους ΟΤΑ .

Χωρίς αξιολόγηση των δομών, πώς θα γίνει αξιολόγηση των υπαλλήλων; 

Βέβαια η πρακτική έχει δείξει ότι όπου έγινε αξιολόγηση δομών (συνήθως στα υπουργεία) αυτό είχε σαν αποτέλεσμα την κατάργηση οργανωτικών δομών. Αυτό γίνεται διότι,  τα οργανογράμματα δεν έχουν ως στόχο τον εκσυγχρονισμό του δημοσίου αλλά - επαναλαμβάνουμε - τη βίαιη συρρίκνωσή του. Συγχρόνως τα περιγράμματα θέσεων που έχουν ψηφισθεί και πρέπει να περιλαμβάνονται σε κάθε οργανισμό εσωτερικής υπηρεσίας έχουν ως στόχο την κατάργηση της ειδικότητας και όλοι οι υπάλληλοι να κάνουν όλα. 

Μια πραγματική αξιολόγηση θα πρέπει να έχει ως στόχο :

Την εκτίμηση των γνώσεων, των ικανοτήτων και των δεξιοτήτων του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού.
Την καταγραφή των αδυναμιών και των ελλείψεων του υπάρχοντος προσωπικού.
Τον εντοπισμό των μελλοντικών αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό. Χωρίς να συνδέεται με μισθολογικές και βαθμολογικές συνέπειες.
Φυσικά η αξιολόγηση θα πρέπει να είναι διαφορετική ανά φορέα, αντικειμενική. Αυτό δεν μπορεί να γίνει σε συνθήκες κρίσης και Μνημονίων.

Αγαπητοί συνάδελφοι, αγαπητοί φίλοι

Η εφαρμογή ή η μη εφαρμογή των καταστροφικών νόμων που αποφασίστηκαν και ψηφίστηκαν από τους λίγους και αφορούν στους πολλούς, είναι στα χέρια μας . 
Ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε τα πάντα. 

πρΟΤΑση