ΥΠΔΑΝ: Πέντε πρωτοβουλίες για αναβάθμιση δημοσίου – Έρχεται το «ευρωπαϊκό ΚΕΠ» (έγγραφα+εγκύκλιος)

Πέντε πρωτοβουλίες ΥΠΔΑΝ για αναβάθμιση δημοσίου – Αναβαθμίζονται ΚΕΠ – Ερχεται το «ευρωπαϊκό ΚΕΠ»
Πέντε σημαντικές πρωτοβουλίες που έρχονται να υπηρετήσουν τον στόχο για ψηφιακό μετασχηματισμό του Δημοσίου, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, έχοντας πριν από όλα τονίσει ότι μετά την έξοδο από τα μνημόνια, η κυβέρνηση έχει το περιθώριο πολιτικών επιλογών και χάραξης αναπτυξιακής στρατηγικής.

Συνοπτικά, όσα είπε η υπουργός:
1.Αναβάθμιση Ψηφιακών ΚΕΠ
Δύο στόχους έρχονται να εξυπηρετήσουν οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει το υπουργείο
α) Αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών των ΚΕΠ
β) Ηλεκτρονική πρόσβαση και εξυπηρέτηση από το σπίτι, το γραφείο και τις φορητές συσκευές κάθε πολίτη και επιχείρησης.
Επιδιώκεται η αναβάθμιση των ψηφιακών υποδομών του Δημοσίου μέσω της μεταφοράς τους στο G-Cloud και η δημιουργία ενιαίου περιβάλλοντος εργασίας σε όλα τα ΚΕΠ για πιο αποτελεσματική και ομοιογενή λειτουργία. Ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας των ΚΕΠ για την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων, γίνεται επεκτείνοντας της ψηφιακές διασυνδέσεις και επιταχύνοντας την διεκπεραίωση των υποθέσεων, ελαχιστοποιώντας έτσι τον χρόνο εξυπηρέτησης των πολιτών.
Περαιτέρω, πρόκειται να εφαρμοστεί η αρχή της «άπαξ υποβολής πιστοποιητικών», με αποτέλεσμα οι πολίτης να μην χρειάζεται συνεχώς να προσκομίζει πιστοποιητικά. Ένα πιστοποιητικό που έχει υποβληθεί από πλευράς του στο παρελθόν, θα αποθηκεύεται σε σχετική θυρίδα και στη συνέχεια (εφόσον δεν υπάρχει ανάγκη ανανέωσης του πιστοποιητικού) δεν θα απαιτείται φυσική παρουσία ή αποστολή πιστοποιητικών μέσω Ταχυδρομείου.
Για παράδειγμα εάν κάποιος θέλει να ανοίξει ένα κατάστημα εστίασης, θα προχωράει μόνο με την αίτηση του και θα είναι απαλλαγμένος από το βάρος της προσκόμισης ενός συνόλου δικαιολογητικών.
Μέσα στο 2019 θα αρχίσουν η αναβάθμιση για ένα μεγάλο μέρος ψηφιακών υπηρεσιών ενώ συνολική εφαρμογή αναμένεται στο 2021, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει το υπουργείο.
Η κ. Ξενογιαννακοπούλου αναφέρθηκε και στις 155 προσλήψεις για την κάλυψη οργανικών κενών θέσεων σε ΚΕΠ. Σε επιλεγμένα ΚΕΠ της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση θα γίνουν στοχευμένες προσλήψεις αναγκαίου προσωπικού με γνώση της γραφής Braille και νοηματικής για την εξυπηρέτηση ΑμεΑ συμπολιτών μας.
Τα στοιχεία που παρουσίασε η υπουργός τεκμηριώνουν όχι μόνο την καταξίωση την καταξίωση του θεσμού των ΚΕΠ στην συνείδηση των πολιτών αλλά και την ευρύτατη αποδοχή που συναντά ένα δίκτυο 1071 ΚΕΠ σε 325 δήμους:
*9 στους 10 πολίτες αξιολογούν θετικά την εξυπηρέτηση τους από τα ΚΕΠ.
*Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2018 διεκπεραιώθηκαν συνολικά 8.180.342 υποθέσεις εκ των οποίων:
-1.271.030 με φυσική παρουσία
-33.181 με αίτηση μέσω ΕΡΜΗ και παραλαβή από ΚΕΠ ή ηλεκτρονική θυρίδα
-6.876.131 (η μεγάλη μάζα) με φυσική παρουσία στο ΚΕΠ και online αποστολή
2.Προσβασιμότητα για ΑμεΑ για όλες τις ιστοσελίδες του δημοσίου
Οι φορείς του Δημοσίου θα αναλάβουν πρωτοβουλίες για την κατάρτιση και επιμόρφωση του προσωπικού τους, καθώς και της ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα ηλεκτρονικής προσβασιμότητας. Μέχρι τις 22 Απριλίου όλοι οι φορείς του δημοσίου καλούνται να καταγράψουν το σύνολο των ιστότοπων που λειτουργούν και να ορίσουν έναν υπάλληλο ως αρμόδιο για την προσαρμογή του κάθε ιστότοπου στις απαιτήσεις για την προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο μια μεγάλη ομάδα ιστοσελίδων του δημοσίου πρέπει να αρχίσει να «τρέχει» επικαιροποιημένη την πλατφόρμα ώστε να είναι προσβάσιμη σε ΑμεΑ. Μέχρι το 2021 το νέο προφίλ των ιστότοπων του δημοσίου θα πρέπει να έχει προσαρμοστεί και σε επίπεδο φορητών συσκευών.
3.Ανοιχτά Δεδομένα
Το σύνολο των ανοιχτών δεδομένων των δημόσιων φορέων θα είναι διαθέσιμο στους πολίτες και στους οργανισμούς με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα Αυτή τη στιγμή η Πύλη του Ελληνικού Δημοσίου για τα Ανοιχτά Δεδομένα έχει ένα σύνολο 9.019 «ομάδων» ανοιχτών δεδομέων, από 334 φορείς διάθεσης, σε 17 θεματικές ομάδες, με την επισκεψιμότητά της Πύλης να προέρχεται από 145 χώρες.
Στο προσεχές χρονικό διάστημα πρόκειται να καταρτιστεί το 4ο σχέδιο δράσης στο πλαίσιο του Οpen Government Partnership, με θεματική τα ανοιχτά δεδομένα, και να εγκριθεί πρόταση έργου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ για τη νέα πύλη ανοιχτών δεδομένων, προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ.
4.Κωδικοποίηση Νομοθεσίας
Με στόχο την αντιμετώπιση της πολυνομίας το υπουργείο ξεκινά ένα συνολικό πλαίσιο κωδικοποίησης της νομοθεσίας, αλλά και πρόσβασης των πολιτών σε αυτήν. Στόχος είναι κάθε πολίτης να έχει αξιόπιστη και έγκυρη νομική πληροφόρηση μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού κόμβου που θα συγκεντρώνονται όλες οι κωδικοποιήσεις και θα είναι προσβάσιμος και δωρεάν για όλους.
Περαιτέρω, κάθε νομοθετική πρωτοβουλία θα αναπτύσσεται σύμφωνα με επικαιροποιημένα πρότυπα και διαδικασία κωδικοποίησης και αναμόρφωσης της νομοθεσίας. Σε σχετική πλατφόρμα θα αποτυπώνεται το σύνολο της νομοπαρασκευαστικής ροής, δηλαδή θα αποτυπώνεται και θα παρακολουθείται όλη η διαδικασία δημιουργίας νόμων.
5.Ευρωπαϊκή πύλη δεδομένων για διασυνοριακή εξυπηρέτησης
Η μεγάλη αλλαγή πρόκειται να έρθει με την «Ενιαία Ψηφιακή Πύλη» που θα ενσωματώσει την σημερινή διαδικτυακή πύλη «Η Ευρώπη σου», που λειτουργεί ως μέσο πληροφόρησης για πολίτες και επιχειρήσεις που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν σε άλλα κράτη – μέλη στο πλαίσιο της ενιαίας αγοράς. Με απλά λόγια θα αποτελέσει ένα «ευρωπαϊκό ψηφιακό ΚΕΠ», καθώς θα είναι ένα σημείο που θα παρέχει:
-Πρόσβαση σε χρηστικές πληροφορίες διεκπεραίωσης υποθέσεων.
-Διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων πλήρως ηλεκτρονικά σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο.
-Πρόσβαση σε υπηρεσίες υποστήριξης και επίλυσης προβλημάτων
Υπολογίζεται ότι θα εξοικονομήσει πάνω από 1 εκατ. χρόνο στους Ευρωπαίους πολίτες και πάνω από 11 δισ. ευρώ το χρόνο στις επιχειρήσεις. Υπομονή, καθώς το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι το «ευρωπαϊκό ψηφιακό ΚΕΠ» θα έχει αναπτυχθεί πλήρως έως το τέλος του 2023.
Από το Blogger.