πρΟΤΑση εργαζομένων Δήμου Χαλανδρίου
Ανακοίνωση - Καταγγελία της "πρΟΤΑσης εργαζομένων Δ. Χαλανδρίου"


Ανακοίνωση - Καταγγελία της προτασης εργαζομένων δ. χαλανδρίου

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Οι αντιρρήσεις των δημάρχων στο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο

Για αιφνιδιασμό μίλησαν σχεδόν όλοι οι δήμαρχοι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ σχετικά με το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντική νομοθεσίας. Το δυσάρεστο φαινόμενο να βγαίνουν στην διαβούλευση 66 άρθρα να κατατίθενται στην βουλή προς ψήφιση 130 δεν έλειψε από τον σχολιασμό κανενός ομιλητή.
Παρά τις επί μέρους αντιρρήσεις τους τα μέλη του Δ.Σ. κατά πλειοψηφία βρήκαν ότι το νομοσχέδιο βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση και ότι επιλύει και τακτοποιεί σημαντικά γραφειοκρατικά ζητήματα που ταλαιπωρούν την Αυτοδιοίκηση. Την κεντρική εισήγηση ανέλαβε και έκανε ο Δήμαρχος Αγρινίου κ. Παπαναστασίου και πρόεδρος της Επιτροπής Ενέργειας, Περιβάλλοντος & Διαχείρισης Απορριμάτων, όπως έχουμε δημοσιεύσει σε προηγούμενο άρθρο μας όπου σ΄αυτήν έχουν κωδικοποιηθεί τα σημεία όπου η ΚΕΔΕ έχει τις αντιρρήσεις της.
https://www.myota.gr/2020/04/29/θετικό-με-επιφυλάξεις-το-περιβαλλοντ/
Ομως κατά την διάρκεια της συζήτησης σημειώθηκαν και ιδιαίτερες παρατηρήσεις από αρκετά μέλη:

Οπως σημείωσε ο Δήμαρχος Σερρών και πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Υδάτων κ. Κουκοδήμος ο έτερος εκ των εισηγητών μαζί με τον κ. Παπαναστασίου, υπήρξε κατακλυσμός από αιτήματα συναδέλφων κυρίως σχετικά με Κεφάλαιο Δ Αρθρο 44 που αφορά τις Ζώνες Προστατευόμενων Περιοχών. Οι δήμαρχοι ζητούν να απαντήσει ο Υπουργός αν πιστεύει ότι οι δραστηριότητες που περιγράφονται στο άρθρο, συνάδουν με το χαρακτήρα των περιοχών αυτών και αν θα παραμείνει ο χαρακτήρας των περιοχών αυτών μετά την κατασκευή των σχετικών δραστηριοτήτων που αναφέρονται στο άρθρο.

Στο για το κεφάλαιο Ε σχετικά με τις ρυθμίσεις για τους δασικούς χάρτες του άρθρου 48 υπήρξαν αντιρρήσεις που εκφράστηκαν γραπτώς κυρίως από τους δημάρχους Διονύσου, Ανάφης και Σαντορίνης. Οι δήμαρχοι θέτουν το πρόβλημα των ορίων οικισμών και ζητάνε νομοθετική πρωτοβουλία καθώς όπως λένε υπάρχει παραγωγή πλήθους διοικητικών πράξεων και πρέπει να αναληφθούν ευθύνες από την δημόσια διοίκηση γι αυτές, καθώς μπαίνει θέμα δημόσιου συμφέροντος. Ειδικά αναφέρουν πολεοδομικές πράξεις που σχετίζονται με εγκρίσεις γενικού πολεοδομικού που έχουν ενσωματώσει τα επίμαχα όρια των οικισμών. Ζητούν άμεση πολεοδομική διοργάνωση θέτοντας θέματα ασφάλειας πυροπροστασίας κλπ.
Ειδικότερα οι δήμοι Ανάφης και Σαντορίνη ζητούν να επανέλθει το παλιό καθεστώς χορτολιβαδικών εκτάσεων ώστε να μην καλυφθούν από την δασική νομοθεσία να τροποποιηθούν τα κριτήρια και να δημιουργηθούν δευτεροβάθμιες επιτροπές.

Στο κεφάλαιο ΣΤ άρθρα 55 ως 55 σχετικά με τις Οικιστικές Πυκνώσεις, από το δήμο Μαραθώνα σημειώνεται η ανάγκη να εξετάζονται θέματα αναδασμού της γης με επαρκή πλάτη οδών, αντιπυρικές ζώνες κλπ και γίνεται και ειδική αναφορά στις απαιτήσεις που υπάρχουν στο Μάτι.
Επίσης μεταξύ άλλων βάζει και το θέμα της υποχρεωτικότητας των συνδέσεων των ιδιοκτητών στα δίκτυα αποχέτευσης.

Το ευχάριστο του νομοσχεδίου σημείωσε ο κ. Καφαντάρτης καθώς όπως φαίνεται η ΚΕΔΕ έπεισε και το Υπουργείο και την Ευρωπαϊκή Ενωση η δαπάνη των συνδέσεων των δικτύων αποχέτευσης να αποτελεί επιλέξιμη δαπάνη. Ηταν ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα με τους οικισμούς είπε, που το πλήρωνε τις περισσότερες φορές η ΔΕΥΑ ακόμη και με δανεισμό, ενώ με την τροποποίηση τώρα διευκολύνεται και η ολοκλήρωση των έργων μέσα σε συνθήκες οικονομικής δυσπραγίας. Ο κ. Καφαντάρης χαρακτήρισε μεγάλη νίκη της αυτοδιοίκησης το νέο καθεστώς.
Σημείωσε επίσης ότι είναι σαφές ότι αλλάζει όλη η αντίληψη για την διαχείριση περιοχών Natura. Υπήρχαν όπως είπε πολλές επιτροπές διαχείρισης με πολλά προβλήματα στελέχωσης, οικονομικά κλπ Το πρόβλημα όμως σημείωσε είναι ότι στο πενταμελές κεντρικό Δ.Σ. δεν υπάρχει εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ, παρά το γεγονός ότι οι χώροι αυτοί ανήκουν στους δήμους. Μέχρι σήμερα τις Περιφερειακές δομές μέσω της ΚΕΔΕ τις όριζε η αντίστοιχη ΠΕΔ. Είναι πολύ σημαντικό σημείωσε να παραμείνει αυτή η λειτουργία. Είναι ένα τεράστιο πρόβλημα που θα βγει μπροστά τόνισε ο κ. Καφαντάρης.
Επίσης επανέλαβε το θέμα που έθιξαν και οι δήμαρχοι μέσω του κ. Κουκοδήμου για την ασάφεια των ορίων στις πυκνότητες των οικισμών.
Τέλος ο κ. Καφαντάρης επεσήμανε το γεγονός των συνεχών Περιφερειακών και Τοπικών Σχεδιασμών Διαχείρισης των Απορριμμάτων. «Βλέπουμε ένα νέο εγχείρημα είπε, ας ελπίσουμε ότι θα είναι το τελευταίο και οριστικό».

Η δήμαρχος Κερκύρας κ. Υδραίου πρώτα εξέφρασε τις αντιρρήσεις της στο άρθρο που αφορά τις εξορύξεις υδρογονανθράκων και στο οποίο προβλέπεται οι ανάδοχοι για τις δοκιμαστικές εξορύξεις να μπορούν να χρησιμοποιούν χώρους κοινόχρηστους και natoura, δημοτικούς και δημόσιους, χωρίς την άδεια ή τη συναίνεση των δήμων και αυτόματα γίνονται νομείς και κάτοχοι των περιοχών αυτών. Η Δήμαρχος Κέρκυρχος τόνισε ότι οι δοκιμές αυτές θα πρέπει να γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη και με συνεννόηση των δήμων διότι είναι προφανές ότι η νέα διάταξη μπορεί να δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και ειδικά σε τουριστικούς δήμους όπως της Κέρκυρας.
Στην συνέχεια η κα Υδραίου έθιξε το θέμα των αλλαγών που επιφέρει το νομοσχέδιο με το άρθρο 93 που αφορά το σχηματισμό ενός ενιαίου περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων. Η κ. Υδραίου κατ΄αρχήν σημείωσε ότι όταν υπάρχουν τόσο σοβαρά θέματα για νομοθέτηση θα έπρεπε να έχει προηγηθεί ένας διάλογος.
Το θέμα των απορριμμάτων όπως ανέφερε, έχει ανοίξει μια σοβαρή αυτοδιοικητική κρίση στα Ιόνια νησιά και το πρόβλημα αναδεικνύεται και από τους κοινωνικούς φορείς. Έρχεται όπως είπε, να ανατρέψει έναν σχεδιασμό που στήθηκε με πολύ κόπο και χρόνο και σήμερα έχει δρομολογηθεί και αποδίδει. Παρασκευή βράδυ, όπως είπε, χωρίς καμία ενημέρωση των άμεσα εμπλεκομένων φορέων, η διάταξη καταργεί τους ΦοΔΣΑ που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα και δημιουργεί έναν περιφερειακό, με συμμετοχή 40% της Περιφέρειας και 60% των δήμων με μετοχική εκπροσώπηση. Η δήμαρχος Κερκύρας σημείωσε ότι εδώ μπαίνει και θεσμικό και λειτουργικό και οικονομικό ζήτημα καθώς η Περιφέρεια γίνεται ξαφνικά συμμέτοχος με λεφτά των δημοτών και στην περιουσία των υποδομών των δήμων υφαρπάζοντας πόρους.
Μπαίνει επίσης όμως και το ζήτημα της μεταφοράς αρμοδιοτήτων ευθυνών και πόρων που σήμερα ανήκουν στους δήμους χωρίς λόγο.
Η κα Υδραίου τόνισε ότι οι δήμοι μπορούν και είναι οι πλέον αρμόδιοι να αντιμετωπίσουν το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων.
Οι δήμοι είπε βρίσκονται επί του πεδίου και έχουν την εμπειρία, την τεχνογνωσία και την σφαιρική γνώση και μπορούν άμεσα να αντιλαμβάνονται και να αντιμετωπίζουν αυτά τα προβλήματα και έχουν το προσωπικό που έχει εξειδικευθεί πλέον
Αντιθέτως το νέο σχήμα δεν προσφέρει καμία αφέλεια και υπεραξία. Η Περιφέρειά Ιονίων είναι τραγικά υποστελεχωμένη ειδικά από τεχνοκράτες και μηχανικούς με ένα πολύ μεγάλο φορτίο με πλήθος αναγκαίων έργων (ΕΣΠΑ κτιριακά, οδοποιίας, τουρισμού κλπ ) και δεν έχει ασχοληθεί μέχρι σήμερα με το ζήτημα των απορριμμάτων.
Ηδη είπε όλοι οι ΦΟΔΣΑ έχουν προχωρήσει στην επεξεργασία και την διαχείριση και δημοπρατούν εργοστάσια και ως εκ τούτου η νέα διάταξη είναι ανεπίκαιρη και άνευ περιεχομένου.
Η κα Υδραίου σημείωσε ότι η περίπτωση των Ιονίων δεν έχει σχέση με την ηπειρωτική Ελλάδα, διότι δεν υπάρχει κεντρική μονάδα υποδοχέας ούτε εδαφική συνοχή και ανέφερε το παράδειγμα της Λευκάδας που συνεργάζεται με προγραμματική με την Βόνιτσα και της Κέρκυρας που συνεργάζεται με την Κοζάνη. Το νομοσχέδιο ταράζει τα νερά ανέφερε η δήμαρχος Κέρκυρας και πάμε σε πειραματισμούς, αναφέροντας και την ομόφωνη απόφαση από την ΠΕΔ να εξαιρεθούν τα Ιόνια νησιά και διαχώρισε ότι δεν είναι η περίπτωση του Νότιου Αιγαίου διότι εκεί οι συνθήκες και τα μεγέθη είναι άλλα.

Ο κ. Ι Λυμπέρης δήμαρχος Ηλιδας και εκπρόσωπος του «Αυτοδιοικητικού Κινήματος» αναρωτήθηκε γιατί το νομοσχέδιο ήταν τόσο επείγον εντάσσοντας την υπόθεση σε μια κακοδεμονία των Ελλήνων νομοθετών
Συμφώνησε με την άποψη των Ιονίων Νήσων ότι τα θέματα των υποδομών που λειτουργούν με επιτυχία, δεν υπάρχει κανένας λόγος να θιγούν σημειώνοντας ότι το περιβάλλον των νησιών είναι όλη η αξία τους.
Σημείωσε επείσης ότι οι δήμοι Κερκύρας και Κεφαλονιάς είναι ολόκληροι νομοί και μπορούν να λειτουργήσουν αυτόνομα.

Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο κ. Καλογιάννης Δήμαρχος Λαρισαίων ως επικεφαλής της παράτασης Ριζοσπαστική Αυτοδιοίκηση ο οποίος σημείωσε ότι όταν μιλάμε για θέματα περιβάλλοντος και συνταγματικής επιταγής του άρθρου 24 πρέπει να υπάρχει μια συνεννόηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να υπάρχει και μια διαχρονική προώθηση των ζητημάτων περιβάλλοντος.
Ο κ. Καλογιάννης δήλωσε ανήσυχος και υποψιασμένος. Πρώτον όπως είπε διότι
έρχεται ένα νομοσχέδιο το οποίο από 66 άρθρα που βγαίνουν στην δημοσιότητα καταλήγουν 130 στη βουλή και δεν είναι κατανοητή μια τέτοια επιλογή της στιγμής εν μέσω κορονοϊού με έναν τέτοιο συγκεκριμένο τρόπο
Και δεύτερον διότι υπάρχει μια συγκεκριμένη εμπειρία όπου τα δύο ζητήματα καθοριστικής σημασίας που ουσιαστικά διαμόρφωναν όλη την πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος: οι δασικοί χάρτες και το κτηματολόγιο έμειναν διαχρονικά πίσω και δεν ήταν παράλειψη, αλλά συνειδητή επιλογή διότι εξυπηρετούνταν συμφέροντα.

Και την υπόθεση των δασικών χαρτών το νομοσχέδιο την δυσκολεύει είπε ο κ. Καλογιάννης. Αναφέρθηκε στις άναρχες πόλεις που προέκυψαν μέσα από την διαδικασία της αντιπαροχής που διέλυσε όπως είπε τα πάντα. Όλα προέκυψαν από την υπεράσπιση των συμφερόντων που χαρακτηρίζονταν ως απαραίτητες επενδύσεις και αυτό πάει να γίνει σημείωσε ακόμα μια φορά με λάθος τρόπο σε αυτή την περίοδο.
Επενδύσεις που αντίκειται σε βασικές νομοθεσίες και ρυθμίσεις δεν είναι δυνατόν να υπάρξουν είπε ο κ. Καλογιάννης και τόνισε ότι εδώ οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων αντιμετωπίζονται ως χρονοβόρες διοικητικές διαδικασίες και η κυβέρνηση έρχεται και δημιουργεί ιδιωτικούς αξιολογητές που πληρώνονται από τον επενδυτή για να κρίνουνε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ακόμη και σε περιοχές Νατούρα.

Την έντονη ανησυχία του ότι με το νομοσχέδιο ανοίγει ο δρόμος για την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων και για τις εξορύξεις και σε περιοχές ακόμα και προστατευμένες, εξέφρασε ο κ. Σακούτης αναφερόμενος στο άρθρο 44.
Μια σειρά αστικών χρήσεων είπε μέσα σε προστατευόμενες περιοχές.
Επίσης αναφέρθηκε στο άρθρο 83 σύμφωνα με το οποίο, με απόφαση υπουργού παρακάμπτεται ο περιφερειακός και ο τοπικός σχεδιασμός διαχείρισης των απορριμμάτων προσθέτοντας ότι είναι λάθος και το να μεταφέρετε ο τοπικός σχεδιασμός διαχείρισης απορριμμάτων στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.

Το νομοσχέδιο πρέπει να αποσυρθεί είπε με την σειρά του ο κ. Μπίρμπας καθώς είναι ένα νομοσχέδιο το οποίο άπτεται όλων των περιβαλλοντικών πτυχών της πολιτικής της χώρας και θα έπρεπε να έχει τύχει αναλόγων συζητήσεων και αναλύσεων.
Δεν είναι τυχαίο είπε και ότι η κυβέρνηση έχει βρει ευκαιρία εν μέσω κορονοϊού να λύσει κάθε πρόβλημα για το οποίο ενδεχομένως θα αντιμετώπιζε αντιδράσεις.
Δεν αφορά τον κορονοϊό άρα δεν επείγει για να λυθεί, σημείωσε.
Ο κ. Μπίρμας χαρακτήρισε το νομοσχέδιο πρόχειρο με το οποίο εξυπηρετούνται συγκεκριμένα συμφέροντα και αντιλήψεις συμπληρώνοντας ότι μετατρέπει ζώνες Α σε Β και ανοίγοντας το δρόμο για άλλη μια λεηλασία του περιβάλλοντος.
Απαράδεκτη επίσης χαρακτήρισε τη διάταξη ο σχεδιασμός της διαχείρισης των απορριμμάτων να γίνεται από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής που είναι διορισμένη από το δήμαρχο.
Ο κ. Μπίρμπας αναφέρθηκε επίσης στο άρθρο 91 και το δικαίωμα που δίνει το νομοσχέδιο να παραχωρεί ο δήμος σε ιδιώτη τα δικά του απορριμματοφόρα σημειώνοντας ότι πάμε σε μια προσπάθεια εκτεταμένης ιδιωτικοποίησης.

Ο κ. Κάρνανβος Δήμαρχος Καλλιθέας και Β Αντιπρόεδεος της ΚΕΔΕ, υπερασπίστηκε τις αρχές του νομοσχεδίου λέγοντας ότι η βιώσιμη ανάπτυξη δεν ισούται αλλά είναι μια καλή ισορροπία μεταξύ της οικονομίας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Είπε ότι οι περιοχές natura αποτελούν εμπόδια επενδύσεων ενώ υπάρχουν κι άλλα οφέλη όπως οι θέσεις εργασίας.
Ανέφερε ότι το νομοσχέδιο εκτός όλων των άλλων προβλέπει την ενσωμάτωση των ευρωπαϊκών οδηγιών.
Αυτό που πρέπει να απασχολεί τον Α βαθμό Αυτοδιοίκησης υπογράμμισε ο κ. Κάρναβος είναι πότε επιτέλους θα σταθεροποιηθεί το νομικό πλαίσιο σχετικά με τα τοπικά σχέδια διαχείρισης απορριμάτων προσθέτοντας ότι αν και στο άρθρο 22 αντιμετωπίζονται ζητήματα για τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης που είδη υπάρχουν και νομιμοποιούνται θα μπορούσε για λόγους ισότητας να δοθεί και για τους υπόλοιπους πυκνοδομημένους δήμους μία λύση.

Λαμβάνοντας το λόγο ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης κ. Γρ. Κωνσταντέλλος εξήρε την δράση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Περιβάλλοντος κ. Μανώλη Γραφάκου ο οποίος πήγε δήμο – δήμο όπως είπε και εξασφάλισε την προσωρινή νόμιμη λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης 23 δήμων σε 26 σημεία κατά κύριο λόγο της Αττικής και τακτοποίησε το θέμα για μια πενταετία.
Ο κ. Κωνσταντέλλος μεταφέροντας την εμπειρία του ως εκπρόσωπος της ΠΕΔΑ στον Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού πάρκου Σχοινιά – Μαραθώνα – Υμηττού – Ν. Αττικής και Σαρωνικού που έχει υπό τον έλεγχό του 1.200.000 στρέμματα, σημείωσε ότι τα τελευταία χρόνια έγινε μια πολύ σοβαρή και οργάνωση και εκτίμησε ότι με το νομοσχέδιο θα γκρεμιστεί ουσιαστικά ότι έχει γίνει μέχρι σήμερα. Ο Δήμαρχος Β.Β.Β. εκτίμησε ότι το κεντρικό πενταμελές σχήμα με υποτιμήματα από κάτω του, δεν είναι λειτουργικό και δεν θα είναι αποτελεσματικό ακυρώνοντας την όποια καλή λειτουργία έχει επιτευχθεί μέχρι σήμερα στους Φορείς Διαχείρισης.
Το τρίτο θέμα που έθιξε ο κ. Κωνσταντέλλος ήταν το θέμα των ΦΟΣΔΑ επ΄ αφορμή το ζήτημα που έχει δημιουργηθεί στα Ιόνια. Οπως σημείωσε ο Δήμαρχος πηγαίνουμε σε μια «εσδνακοποίηση» του συστήματος και πρόβλεψε ότι έπεται συνέχεια καθώς οι Περιφέρειες το ζήτησαν και επιδιώκουν να ελέγχουν την διαχείριση των απορριμμάτων μέσω των ΦοΔΣΑ παρά το γεγονός ότι δεν τους χρηματοδοτούν. Χρησιμοποίησε δε τον στίχο “Φοβάμαι για αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα” και έθιξε και το θέμα της Αττικής όπου σημείωσε ο οξύμωρο, να αναλαμβάνει πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ ένας περιφερειακός σύμβουλος «λες και δεν υπάρχουνε ικανοί δήμαρχοι να αναλάβουν» και παρά το γεγονός ότι το 60% το ελέγχουν οι δήμοι. “Φάγαμε, είπε ο κ. Κωνσταντέλλος ένα καπέλο μέχρι τον αστράγαλο και όπως φαίνεται αυτό τους αρέσει και αυτή η ασθένεια αρχίζει να πηγαίνει και σε άλλες Περιφέρειες». Πρέπει είπε ο κ. Κωνσταντέλλος να ζητήσουμε να εξαιρεθεί το άρθρο 93 και οποιοδήποτε διάταξη να είναι απόρροια συνεννόησης με τους δήμους και τις ΠΕΔ.
Εμβόλιμα ο κ. Καφαντάρης επιβεβαίωσε τα όσοα είπε ο κ. Κωνσταντέλλος, ως προς την επιδίωξη των Περιφερειών να πάρουν το 40% των ΦοΔΣΑ και μετέφερε και την εκτίμησή των ίδιων των Περιφερειαρχών ότι θα το πετύχουν.

Ο Α’ Αντιπρόεδρος της ΚΕΔΕ κ. Κυρίζογλου στάθηκε στο θέμα της
Μητροπολιτικότητας που όπως είπε έχει πάει πια στο Β. Βαθμό. Πρέπει η ΚΕΔΕ είπε, να ασχοληθεί με το θέμα της διακυβέρνησης σε Αττική και Μακεδονία όπου η Μητροπολιτικότητα θα πρέπει να αφορά αποκλειστικά ζητήματα διαδημοτικού χαρακτήρα και να ελέγχεται από τον Α’ Βαθμό.
Το μοντέλο του ΕΔΣΝΑ τόνισε δεν θα πρέπει η ΚΕΔΕ να επιτρέψει σε καμία περίπτωση να επεκταθεί και στις υπόλοιπες περιφέρειες.
Ο κ. Κυρίζογλου αναρωτήθηκε: «είναι ή δεν είναι ακραία τοπική υπόθεση το σκουπίδι κατά την έννοια του συντάγματος σύμφωνα με το οποίο οι τοπικές υποθέσει ανήκουν στους δήμους;».
Σε όλη τη Ευρώπη επεσήμανε ό Δήμαρχος Αμπελοκήπων Μενεμένης, η διαχείριση των απορριμμάτων ανήκει στους δήμους και σε καμία περίπτωση το κράτος δεν ασχολείται με αυτήν.
Ανέφερε το μοντέλο του ΦοΔΣΑ Κ. Μακεδονίας ως καλή πρακτική το οποίο θα ήταν τέλειο όπως είπε «αν δεν έμπαινε το κράτος στα πόδια μας» και σημείωσε ότι και ο ΕΔΣΝΑ πρέπει να αλλάξει και να τον διαχειριστεί ο πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησης.
Ο κ. Κυρίζογλου επεσήμανε ότι πίσω από αυτές τις ρυθμίσεις και τις δομές κρύβονται συμφέροντα αναφέροντας χαρακτηριστικά: «διότι το σκουπίδι κάνει πολλούς παράδες».

Την συζήτηση έκλεισε ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ και δήμαρχος Τρικαίων κ. Δ. Παπαστεργίου σημειώνοντας και πάλι ότι έλαβαν το νομοσχέδιο «τραγικά αργά» και έδωσαν ένα αγώνα δρόμου για να μπορέσουν να τον εξετάσουν και να σημειώσουν τις παρατηρήσεις τους.
Συμφώνησε στην άποψη ότι οι περιφέρειες δεν έχουν καμία δουλειά στην διαχείριση των απορριμμάτων όταν αυτή μπορεί να γίνει από τους δήμους. Σημείωσε ότι στο Ν. Αιγαίο φαίνεται αναγκαίο καθώς δεν υπάρχουν εκεί οι προϋποθέσεις, αλλά αυτό μαζί με τον ΕΔΣΝΑ είναι εξαίρεση. Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ υπογράμμισε ότι τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται οφείλονται στην γραφειοκρατία την οποία σίγουρα, δεν την βάζει η Αυτοδιοίκηση.
Για το άρθρο 93 κατέληξε στο ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση εκεί που μπορούν οι δήμοι, να γίνεται ΦΟΔΣΑ και τόνισε ότι η Περιφέρεια δεν μπορεί και δεν έχει ούτε το προσωπικό, ούτε τις γνώσεις για να αναλάβει την διαχείριση των απορριμμάτων.
Συμφωνούμε είπε με το ψήφισμα της ΠΕΔ των Ιονίων.

Στο τέλος την παρέμβασής του ο κ. Παπαστεργίου ενημέρωσε ότι κατόπιν επιστολής που έλαβε από την WWF και τη Green Peace σχετικά με το άρθρο 110 με την οποία οι περιβαλλοντικές οργανώσεις επισημαίνουν ότι κακώς δεν απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης σε περίπτωση ερευνών για εξορύξεις υδρογονανθράκων, ενημερώθηκε από το ΥΠΕΝ ότι αυτό αφορά μικρής κλίμακας έρευνες και ότι τα άρθρο δεν σημαίνει ότι αν αύριο χρειαστεί να γίνουν εξορύξεις, ότι δεν θα τηρηθεί όλη η περιβαλλοντική νομοθεσία και δεν θα ζητηθεί η γνώμη της αυτοδιοίκησης. Ο κ. Παπαστεργίου κατέληξε ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι που επικαλούνται οι περιβαλλοντικές οργανώσεων

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();